Hałas nie sprzyja pracy biurowej – wywołuje dyskomfort, utrudnia skupienie, a w skrajnych przypadkach rodzi frustrację. Z drugiej strony, zdaniem specjalistów zupełnie pozbawieni bodźców dźwiękowych nie bylibyśmy w stanie poprawnie funkcjonować. Jak znaleźć równowagę między chaosem a ciszą? Wystarczy dowiedzieć się, w jaki sposób można poprawić akustykę w przestrzeni biurowej.

Dźwięk w ryzach – przestrzeń stworzona do pracy

Potrzebujemy do tego kilku sprawdzonych rozwiązań projektowych, których wdrażaniem zajmują się nasi architekci wnętrz. Pomysłów istnieje co najmniej kilka, a każde z nich wpłynie znacząco na poprawę akustyki w biurze. Pod uwagę należy wziąć również indywidualne potrzeby pracowników, a także wymiar i charakter wykonywanej pracy. Wielu przedsiębiorców, decydując się na stworzenie przestrzeni open space, liczy na większą kreatywność w zespole, a w rzeczywistości otrzymuje przemęczonych pracowników, którzy nie potrafią skupić się na swoich zadaniach. Wszelkie rozwiązania, które tłumią hałas, a jednocześnie przyczyniają się do prawidłowego rozchodzenia dźwięku po pomieszczeniu, są jak najbardziej wskazane. Najważniejsza jest równowaga.

Jak zapanować nad akustyką w biurze?

Chcąc poprawić akustykę w pomieszczeniach biurowych, należy zwrócić uwagę na wyposażenie wnętrza. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że tak z pozoru drobne elementy, jak brak wykładziny czy głośno pracujący sprzęt komputerowy potrafią wytrącić z równowagi nawet najbardziej skupionego pracownika. Warto rozważyć wymianę mebli (dodatkowe regały czy przegrody między stołami świetnie tłumią dźwięk), zastosowanie paneli akustycznych (specjalnych okładzin na ściany), a nawet zawieszenie zasłon w oknach czy ułożenie pod wykładziną wyciszających mat podłogowych.

Na zastosowanie czeka znacznie więcej ciekawych rozwiązań, które z jednej strony wyciszają przestrzeń, a z drugiej sprawiają, że dźwięk rozchodzi się po niej w sposób, który nie wywołuje niepotrzebnego dyskomfortu.